Let's Exchange d Link!

Click me please...

Saturday, August 6, 2011

Ramadhan Terakhir Sebagai Single Bachelor (InsyaAllah)

0220,
7
Ogos 2011,
SITIAWAN!

Yep! Aku di SITIAWAN! Hehe...sume orang da tdo....tinggal Ammar maybe...tgh men game online die..

Lamela gile kan aku x menghupdate entry nih....ntahla...xde mase...lebih gemar membace kisah kawan2...Banyak betul yang aku xbercerite di sini...Perihal Pertunangan..Perihal Encik Birubiru...Percutian ke HK...Reunion bersame D' Jumpbands....Owhhh...blogger yang pemalas rupenye aku!

So, ini malam mau ceritala sket....Ini mungkin Ramadhan terakhir aku berpuasa sebagai wanita bujang. Hahahaha...xdapat dibayangkan kehidupan aku untuk tahun2 selepas ini....(Ya Allah, semoga dialah jodoh yang ditentukan oleh-Mu untukku dunia dan akhirat). Lepas bertunang ni, aku dah mula rasakan komitmen2 yang perlu ditanggung...Sebagai perempuan, sekarang aku perlu berikan perhatian kepada 3 bahagian yang sama rata dan 1 bahagian yang kecil sedikit tetapi masih penting...1. Keluarga Aku; 2. Bakal Suami Aku (bile da jadi suami, ini adalah 1st priority aku); 3. Keluarga Bakal Mertua Aku; 4. Sahabat2 Aku...

So, balik kampung kali ni sebenarnya aku nak berbuka 2hari di rumah...tapi memandangkan perlu mengambil dan menjaga hati bakal suami dan bakal mertua....kenela jugak pergi berbuka dgn dorg. Tp Incik Tunang agak memahami, beliau kate, kalo mak xbg...jgnla datang...nnt kecik hati mak tu....huhu...Kate mak pulak, 'Eh...mestila mak kecik hati....belum kawen dah kene bahagi2...nnt dah kawen pn macam ni jugak' Huhu...sedih plak aku dgr ayat mak tu...bukan nak bahagi2 mak...sedang mahu mengambil hati sebelah sane...aku tau mak faham...

Kate mak lagi, 'lepas ni dah xsame dah...Along da nak jadi hak orang...nnt dah xbagi perhatian kat mak n abah macam sekarang...'..ohhhh...sedih sungguh! Janganla cakap macam tu...aku amat harap dia yang bakal aku kahwini dapat bahagikan masa sama rata untuk family aku n family dia...dia tau kepentingan aku sebagai anak sulung...aku percaya dia faham! Jadi mak janganla fikir macam tu ok...kawin atau x...keadaan tetap same!aku tetap anak mak and abah!! huhuuuuu...sayang MEREKA!!

Semoga dipermudahkan semua...Aminn....

3 comments:

nurul izayani said...

ala sedih plak bace entry ang!! tp gue setuju,pandai ang jage ati bakal mak mertua..ang ckp la baik2 dkt mak ang,mesti dia faham..xkan dia x suka bile ang jd menantu febret nant :)

xuelia said...

huhu...tp xbest kan bile kne bhgi2 mase...mak gue plak ni 1st kene kongsi anak die ngan org len...tula die rase camtu kot..hehe..xpela...kite kenela biasekan diri...chayok2!!

Kutu Kiti said...

sedih dan byk pengajaran entri ni. tahniah zue 4 ur engagement.

Post a Comment