Let's Exchange d Link!

Click me please...

Sunday, March 13, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

He...aku dah tengok! Sape belum tengok??? Angkat kaki pegi panggung dan tengok sekarang juge! Kerana anda bakal kerugian kalau tidak menontonnya di panggung! Good job KRU Productions! Two thumbs up + 5 star rated film!

Pujian aku melebih-lebih? Sukahati korangla nak cakap ape...tapi sebagai rakyat Malaysia, aku bangge dengan penghasilan filem Hikayat Merong Mahawangsa ni...First time and ever...aku menonton cerita Melayu di panggung, dan berasa amat-amat berpuas hati dengannya! Kalau nak tengok lagi 3 kali di panggung pon aku sanggup!

KRU Productions pernah hasilkan filem CGI technology pertama Malaysia-Cicakman...pada aku filem ni, kesan komputer die terlalu ketara..tapi nice try from KRU! Then, they came back again with Magika...filem fantasi ala2 Alice in Wonderland...aku rate kan sebagai 3star...but still a nice try from KRU!

Then, keluar trailer Hikayat Merong Mahawangsa...aku rase, this will gonna be something good...very2 good...dan aku berjanji untuk mesti tonton filem ini...Dan...semalam, aku pergi menonton...tengok midnight..dan ade orang komen biase2 je katenye...aku agak bersediala untuk mengantuk-mengantuk tengok cerita ni. Tapi...I tell you...aku xmengantuk langsung dari awal sampai habis! lebih kurang 2jam...aku rase cerita ni solid dan mantap! Satu-satunya filem melayu yang dihasilkan dengan cukup teliti. Pemilihan pelakon-pelakon die, amat sesuai dengan karakter yang dipegang, bukan berdasarkan populariti! Daripada pelakon utama..hinggala ke pelakon tambahan yang memegang watak kecil-kecilan...semuanya berkesan! Dialog, set, segala2! Its really unexpected! Adala beberapa kelemahan...tapi aku nak pejam mate je terhadap kelemahan-kelemahan tersebut...sebab sgt sedikit berbanding babak2 yang best!!

He...harapnya...penghasil-penghasil filem di Malaysia bka mata la dengan cerita merong ni...Merong ni telah shift filem Malaysia ke satu tahap yang lebih tinggi. Diharapkan para penghasil filem sedar standard baru ni dan berusaha hasilkan filem yang berkualiti dan berkesan macam ni. Janganla dok asek kuarkan filem seram komedi dan romantik komedi berduyun2 sampai rase tak lalu nak tengok cite melayu kat panggung. This is the standard that we want! Keep it up KRU Productions! Congratulations!

0 comments:

Post a Comment