Let's Exchange d Link!

Click me please...

Saturday, November 6, 2010

Semi-Reunion With My Matrics Gossip Gang!

Hyehye!!
He...makin rajin pulak berblog...dah xsegan nk follow blog kawan2...sebab dah pandai design background sket2 (even masih dgn bantuan template) n add beberape gadget yang xtaula penting atau tak..he..a new comerla katekan...

Okey...aku keje..and since 2minggu lepas aku keje non-stop..sehingge esok dan jumaat nanti pun aku terus bekerja...penat? Of course..tapi demi DSLR...aku laratkan jugak!(DSLR pulak? Bile punya cerita ni?He..next entry okeh!)

Actually aku dah 7 bulan kot di Shah Alam ni..tapi sangat tak sempat berjumpe dengan kawan2 disini..paling2 pon aku jumpe Syah..tu pun bcoz of her place is just next to mine...melampaulakan kalau xjumpe..Around this recent 2 months...baru aku notice yang Ayu Hasman adelah merupakan orang Shah Alam! Haha...kebetulan die memasak semalam..so die ajak aku dinner kat umah die..Okey..rezeki jangan ditolak! So, aku pegila...yummy2la...sambal udang+ayam masak lemak+sayur kobis kicap. Mantap siol cik Ayu kte...Memang sudah BOLEH KAWEN! Just cari calon yang sesuwai! Wish you luck! So mestila aku post kat FB kan...dan ngetag skali cik Ama n cik Vee...mustila mahu bagi mereka jelesh2!!Wakaka!!

Sebenarnya masa aku sem 2 kat KMPk...kami berkawan berempat..aku, Ama, Ayu n Vee...sangat kamcengtahapgaban la wa cakap lu! Meskipun persahabatan erat ini hanya berlangsung 5bulan++..tapi kami sangat2 rapat..hehe...tapi sume dapat tempat (u) asing2...ama n aku UTM, Ayu UPM n Vee UTP...Walaupun aku n Ama satu U, kami jarang2 jumpe...Faham2la...komitmen pada study n pada friends(coursemate) n bf at the same time.

Nak dijadikan cerita, rupanya Vee dapat posting KL...dia baru seminggu disini..dan currently staying at her aunt's house...and currently looking for a new lodging bay...haha...Vee menjadi nomad dalam seminggu ni sebab tumpang tdo jek kat umah makcik die tu..barang2 ume dalam kete...dan InsyaAllah, Ama pulak akan furthe study kat UiTM Jalan Othman, PJ...so, dorang ajak aku join duduk satu rumah..tap aku skang pon da ade housemate..susah pulakkan...

So..Vee ajak lepak..Tak puas atila tu semalam aku lepak ngan Ayu die xjoin! Hehe...Makanya..terjadila semi-reunion untuk geng kami...jumpe xsampai 3second dah kecoh!
Ayu (KL-Shah Alam Roadmaster) membawa kami ke satu warong area KJ...Nak try pasta..sedap bangat kate Ayu!..Okey...kami follow jek...sekali tengok mmang warong betol dowh! Aku da berfikiran..'eh eh..kedai cine ke mlayu nih? halal x?' Haha..aku ni mmg senang waswas sket bab halal haram ni..yela..kite ni name je dok kat mesia, negare Islam...tp dah banyak kan kedai makan yang kite ingat halal rupenye xde sijil halal....Tapi da nampak beberapa pelanggan yang kepalaya bertudung tu..(perempuan of course)..okeh..halal! Nak makan xleh waswas..nnt jatuh haram plak..hehe. Dan melihat menu2 di atas meja dorg..'Pergghhhh...ni gle babas punye sedap ni...gravy die mmg kaw2 siot!' Okey.tanak cerita panjang..ni bukan entry pasal William...tapi itula nama kedainya, William! Owh makanan kau masak emang superb Mr William! Thang Ayu for introducing me this great 'warong'! Okey..ktrg oder seafood carbonara spaghetti, mee raja, ribena+laici, mango blended+nata+laici+watermelon=RM54! Hm...fully satisfied with the food, beverage and so the price!

Then, parking kat bukit istana, Shah Alam...gossipping about each other life..(gossip ke namenye kalo cite pasal diri sendiri? haha..wateva..) Hrmmmm...feels like I am still in 18's....still preparing for entering the campus life..still don't what colour of our future will gonna be..still in MATRICULATION moods! Even though that 'century' had passed few years ago...he..miss those innocence times...

Sekarang ni dah ada banyak komitmen! xmcm zaman matrics dulu...walaupun study hard..tapi xberat kepala macam sekarang ni...Wateva it is..I am all grown up...I am an adult now...so..orang dewasa kena pikul tanggungjawab. Kena ada komitmen...Okey..aku terima perkara yang satu ni (belajar menerimanya!)...Waiting for Ama to join our next REUNION! Taknak semi2 lagi dah! He...Miss you Gals!!!!


0 comments:

Post a Comment