Let's Exchange d Link!

Click me please...

Friday, February 10, 2012

Perihal Wedding Dress

Alkisahnye....aku sbnrnye da banyak kali kuar masuk butik pengantin n xde satu pn baju y aku berkenan....huhu..ni lah payah pengantin cerewet....

Gugel punye gugel....1st skali yang aku konfem..baju nikah..aku decide nk tempah je..and terjumpa 1 design yang menarik perhatian....

Credit: Bak's Photography
Aku jumpe baju ni kt Bak...huhu..sweet sgt...simple n sgt2 pure..sesuai ntuk solemnization kn...pengantin die name Ili..'Hye Ili! Is it gonna be ok if i steal a little bit of ur design?'.. Terus aku da terbayangkan nk wat baju ape dgn beading y simple cam kt baju Ili ni...Tailor? haha...tempah je kt auntie Kelly y wat baju tunang aku aritu..slesa n kemas!

Then...ade ag 2 event..baju apekah aku nk saruk? hari makin dekat dah..huhu..ternampak kawan aku dok menggugel cr baju2 pengantin..n mata aku tertancap kt satu baju ni...

Credit: Mr Gugel
Ohhhhh...sweet sgt kn baju pengantin tu? Nampak je, aku trus da decided..ni baju bertandang...mane nk dpt? tempahla jugak! hahaha..so if nk pakai ag pas kawin..xsegan sgt..sebab die simple....veil plak leh DIY gne chiffon n letak organza poddle flower.  (xsabar!) Tailor? ohh..ini belum konfem..1st nk bncg ngan auntie Kelly kalo2 die bleh x imitate exactly design baju ni....kalo x..mungkin kne cr bridal tailor y len..(tp sy rase auntie buleh!!)

Hurmm..tinggalla baju reception sebelah aku...sgt susah nk cr vendor y ade baju mcm y aku bygkan....aku nk baju kaler putih...beading turqoise..beading gune manik (xske beading sume labuci) n kalo bleh nak la ade 3d flower tepek2 kt baju tu...(skg trend kan..haha!)...Guess what?? Finally aku jumpe! Kedai ni 'Haszelynn Djauhari' kt Kuala Selangor..aku baru je singgah kedai ni ari rabu (8/2/2012) baru ni...huhu...cantik sgt baju die!!dahla size xs! so aku xde mslh nk pk baju kene fitting n nnt kelihatan selekeh+xslesa (badan aku agak kecik..susah tau nk cr size kt bridal..huhu) tp..sewa je 800...kne byr 1600 time amek ntuk deposit...da tanye cikpaes..die ok je kalo aku ok..(nilah sntse jwpn die..kelihatan x intrested kn? ke laki mmg camtu ek? huhu)..

So, maybe kalo ade masa next weekend nk ke butik tu lg kalo betul2 berkenan nk booking trus! baju tu memang serius cantik gilaaaaaa!!!cume 3d flower die gne bunge reben...kalo gune poddle flower mesti lg sweet!

Ade lg 6 bulan lebih..aku da stat nebes..bnyk ag xkonfem n booked.....kene giat berusaha ni!

Next nk cite pasal op+ov plak!

2 comments:

Nurul Izayani said...

haha..kelakar baca..btw, gue pun suka baju yg kedua tu..sgt cantik kain dia..gue sokong ang buat!!

psl respon paes tu ang jgn riso..mostly semua laki mcm tu..bnyk2 sabar je..

ada 6 bulan lg..bnyk masa..dun wory sgt..

xuelia said...

He...thanks dear! huhu..ntahla..rase cam kejap je 6 bulan tu..huhu....

Post a Comment