Let's Exchange d Link!

Click me please...

Wednesday, December 14, 2011

Sereblum aku saketlah....;(

Huhuhu... bz sangat keje agaknye... Padahal aku cume nak cuti 2 hari jek... tensinye...huhu...

Penat tau keje consultant ni...lagi penat bile orang gomen goyang2 kaki kemain bercuti ujung2 tahun ni perabih annual leave... yang aku ni, annual leave ade ag 10 hari kot.... bile diutarakan kt bos.. ni jawapan beliau--

" U forward pegi tahun depanla!! pegi kawen puas2.."

"aa...cuti saye 10 hari...kan bleh forward 7 hari je?"

"xpelah..u forward je semua..."

owh...di kala itu, pelan aku merunggeng rukiah kt umah sepanjang weekend krismas n nk tambah ag beberapa hari AL hancusss sudah...

So, i came up with new plan... cuti isnin ni je...huhu...sadiss!!! (jumaat da mmg amek replacement leave ngan birthday Sultan Selangor aritu..)

Isk....canilah keje swasta...kenape tegar sangat tanak apply gomen? huhu....culture dorang make me sick! huhu...kalo rajin...akan dibuli...kalo malas...akan membulilah..huhu... da banyak dengar kawan2 yang masuk gomen merungut demikian. Masuk dengan berkobar2 nk keje bersungguh bela nasib anak bangsa...tapi bile da masuk...culture yang sebegitu...masing2 da mula down...only one way out..jadi macam diorang!

ni la alasan kenape aku berkeras tanak apply gomen! Tapi..keje di swasta...macam nilah...nk gaji banyak...roda kene kayuh laju2! kalo kayuh malas2...xproduktif...gaji sket...xcukup bayar utang-piutang (dahla nk kawen bagai...isk!)

huhu...chayok2!!!

p/s: nakla update pasal prep kawen...tp xde masela...plus beruk kt umah da lembab! rase nk je aku install unifi..ada bagus enggak??

0 comments:

Post a Comment